torsdag den 7. juli 2011

Brighton

I aftes var jeg så i Brighton og spise (eller på Public House på Vestervoldgade - Cofocos Gastro Pub), hvor jeg var så heldig at få 3 retter for 95 kr. Jeg havde inviteret kæresten med, og det var han glad for, selvom han var ved at falde i søvn efter hovedretten grundet dårlig søvn kombineret med vinmenu...

Da vi ankom blev vi "mødt" af to kvindelige tjenere, som ikke en gang kunne sige god dag. Ikke en god start, men heldigvis kom der en flink mand, som kunne smile og vidste hvad service er. Dejligt.

Menuen. Kæresten valgte vinmenuen til 150 kr. og jeg fik en ginger ale.

Forretten var en fast cheddarost, som smagte rigtigt godt. En Cumberland pølse med krydderier som jeg nu har glemt. Den smagte fint med den stærke sennep, men ikke noget særligt. 

Fishpie og friske grøntsager. Dejlig sommerret til en varm dag, selvom pien var lidt tung. Den smagte godt efter at have fået en ordentlig omgang salt og peber - noget jeg normalt ikke gør på restaurant - men det smagte desværre ikke af så meget og blev virkelig meget bedre efter en let krydring.

Pigerne havde glemt, at kæresten havde bestilt vinmenu, og efter at have siddet et stykke tid uden drikkevarer måtte vi spørge, om der også hørte vin med til hovedretten. Det gjorde der heldigvis...

Til dessert chokolademousse med syltede kirsebær og hasselnødder. Jeg ville nok have valgt noget andet end kirsebær, da det blev lidt for vammelt. En friskere frugt ville bestemt have gjort et bedre indtryk på mig.

Alt i alt var det en fin oplevelse - og til 95 kr. per mand for maden kan man ikke klage over standarden. Det er en meget hyggelig restaurant, men pigerne bliver nødt til at oppe sig. Der var ikke mange gæster i restauranten, og selvom det har været en lang dag skal man altså smile og være opmærksom. Det er ikke altid sjovt, men i det lange løb bliver både man selv og kunderne gladere i låget af det!

Nu vil jeg i seng. I morgen skal jeg hen til Michala og hænge billeder op inden jeg måske lige skal et smut ind på kontoret (ja, jeg ved godt jeg har ferie, men der er så mange ting jeg skal nå inden jeg tager på de efterhånden berømte 9 ugers sommerferie/afspadsering).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar