fredag den 15. juli 2011

Farvel Helsinki - god dag Tallinn

I dag er sidste dag i Helsinki, og vi fik sluttet godt af selvom vi var lidt slappe i beträkket. I går var vi hardcore shoppere og nåede stort set hele Helsinkis Design District igennem. Der kom desvärre ikke så meget i posen ud over noget genbrugsstof, for det hele var så fint og klassisk - uden den humor som jeg elsker. Så jeg håber at löbe ind i noget mere spändende i Tallinn.

I dag regnede det - ARG - efter en hel fantastisk dag med höj sol fra en skyfri himmel. Vi tog i Ittala outlet, som ikke var särligt outletpriseragtigt - og tog derefter på kunstmuseum. Det var en god oplevelse. De havde en udstilling om Afrika, og der var nogle fede tidsbilleder og uhyggelige videoinstallationer om b.la. Rwanda.

Vi sluttede dagen af med at spise finsk. Det blev til 3 slags forskellig blinis med rensdyr, svampe og en tredie ting, som jeg ikke kan huske. Alle tingene smagte rigtigt godt. Derefter fik vi finske ködboller med kartoffelmos og brun sovs. Det var meget tung mad, og det var bestemt ikke nogen stor kulinarisk oplevelse, men taget i betragtning af, at vi var meget tätte på at gå på Den Gule Måge, så var det da klart en opgradering.

Helsinki er en dejlig by, som jeg klart kan anbefale jer at tage til. Når jeg kommer hjem kommer der billeder på bloggen.

Hej derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar