onsdag den 1. februar 2012

Rosenkål

Rosenkål har desværre meget dårlige vilkår for at slå igennem danskens smag. Dette skyldes, at mange danskere i deres barndom, har oplevet kålen været udsat for torturlignende metoder - som oftest overkogning.

Prinsessen har altid holdt meget af rosenkålen - tortur eller ej - og kan også lide den rå. Derfor kan hun anbefale rosenkålforskrækkede danskere, at bruge denne salat som indgangen til at genoptage forholdet til rosenkålen, som har en fin nøddeagtig smag.

300 g rosenkål
2 pærer
1 håndfuld valnødder
1 håndfuld blåbær
Honning
Æblecidereddike
Olie
Salt og peber

Skær de yderste blade af rosenkålen og skær dem i fine skiver.
Bland alle ingredienser og hæld dressing over lavet af honning, eddike, olie, salt og peber.

Velbekomme.

2 kommentarer:

  1. Uhmm, jeg æælsker rosenkål. Især de overkogte som jeg har fået rigtig mange af som barn ;o)
    Det kunne være, at jeg skulle prøve dem rå. Din opskrift lyder rigtig lækker..
    Vi ses jo lige om snart :)

    SvarSlet
  2. Håber du får mod til at prøve den. Kommer desværre ikke til bloggeraften på onsdag, da jeg er blevet indkaldt til bestyrelsesmøde for at fortælle, hvad jeg har af planer for 2012, så det må jeg nok hellere gøre. Håber I får en rigtig god aften, og er ret misundelig.

    SvarSlet