tirsdag den 25. september 2012

Meyers deli - Brunch

Foranlediget af den gode succes med Meyers financiers, tog prinsessen på Meyers Deli på Gl. Kongevej for at nyde en søndagsbrunch sammen med sin undersåt. Det skulle vise sig, at det ikke var det bedste valg.

Prinsessen kom allerede kl. 9.40, hvor der endnu ikke var så mange mennesker, og blev betjent af en humpende servitrice, som måske burde være blevet hjemme.

Da klokken var gået lidt over 10 (brunchen bliver først serveret fra kl. 10), kom der - en morgentallerken serveret af den samme servitrice, som havde taget i mod brunchordren. Undersåtten måtte henvende sig til servitricen for at fortælle, at vi havde bestilt en brunch og ikke en morgentallerken. Her tog servitricen så både morgentallerken samt reservationsskiltet for en kl. 12.00 reservation med sig, og gik på jagt efter de morgentallerken sultne kunder.

Kort herefter blev prinsessen spurgt, om hun havde bestilt en latte. Det havde hverken hun eller undersåtten, og så måtte den stakkels servitrice humpe videre - og det var bestemt ikke den eneste gang, at der ikke var styr på bestillingerne. Prinsessen blev hurtigt klar over, at hun kunne have forsynet sig fint af både brunch, salater og kaffe på bekostning af en meget forvirret medarbejderstab, som tydeligvis ikke havde styr på ret meget.

Det skulle vise sig, at det også blev afspejlet i køkkenet.

Brunchtallerkenen var fin uden de store kulinariske overraskelser. Baconen var rimelig brændt på - især på undersåtens tallerken, men på det tidspunkt havde selskabet opgivet at gøre noget som helst. Især fordi de to gange måtte spørge efter brød, og da det så kom var det forsynet med ikke mindre end 3 endeskiver. Det er fint nok, at Meyer går ind for stop af madspild, men at forsyne et enkelt selskab med 30% endeskiver er måske lige at strække den lidt for langt.


Mens det kongelige selskab spiste deres brunch var de vidne til gentagne misforståelser og forvirring om bordnumre, servitricer, som ikke kunne komme af med deres latte og brunchtallerkner, og kunder, der først fik at vide de godt måtte betale senere til næsten at blive tvunget med til kassen for at afregne med det samme.

Når der er så mange brunchsteder i København, synes prinsessen, at man skal gøre sig mere umage med sit produkt, som man gerne vil sælge som kvalitet. Så der går lang tid inden prinsessen og undersåtten igen ønsker at spise brændt bacon og endeskiver på Gl. Kongevej.

5 kommentarer:

  1. øv, hvor surt. Det kostede garanteret også kassen :-( jeg synes du skal tage kontakt til Meyers og klage over det, eller fortælle at du har givet en kedelig anmeldelse på din blog efter en kedelig oplevelse.

    SvarSlet
  2. Ej, sikke noget hø! Det er træls nok med halvdårligt mad, men hvis serviden også er dårlig, så er der virkelig ikke meget at skrive hjem om! Jeg synes, at brunchen ser noget "flad" ud på dit foto, og så med endeskiver til, det er en ommer Meyer!!!

    SvarSlet
  3. Min veninde har taget affæren i egen hånd og skrevet til dem, og ja, det er super træls især fordi det jo ikke lige frem er billigt.

    SvarSlet
  4. øv ja det lyder ikke som der man skal tage hen... træls for jer men også for stedet....

    SvarSlet
  5. Nej, find et andet sted næste gang er helt klart den bedste anbefaling.

    SvarSlet