søndag den 4. maj 2014

Tusind og en hat


I fredags var jeg inviteret til fernisering på hatteudstillingen Tusind og en hat i Rundetårn. Udstillingen er lavet af Foreningen Danske Modister og Hattemagere og er en sjov, fantasifuld og skøn hatteudstilling, hvor der er alt fra højtforsikrede kongelige haute couture hatte til filmhatte og hatte gennem tiderne som for eksempel postmandens, kokkens og skorstensfejerens.


Selvfølgelig er der også en hatwalk... Og bag de hvide gardiner er der skønne rum med små udstillinger, hvor man kan gå på opdagelse.


Og ja, de har også fået lov til at tegne direkte på væggen!


Og det udstillingsrum jeg bedst kunne lide var selvfølgelig det, hvor man kunne prøve alverdens sjove hatte!


Og når man nu er i Rundetårn, så skulle man være et skarn, hvis man ikke lige kiggede op i toppen for at nyde den fantastiske udsigt over København på en skøn solskinsdag!

Jeg kan stærkt anbefale et kombineret besøg i Rundetårn og Tusind og en hat udstillingen. De er begge et besøg værd!

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en helt fantastisk oplevelse! Sikke en udsigt, det er efterhånden mange år siden jeg har været i rundetårn. Det kunne være at jeg skulle prøve det igen en dag,

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en rigtig fin udstilling, som jeg helt klart kan anbefale, og så er Rundetårn et dejligt besøg.

      Slet
  2. Lucky you - du ser ud til at være i dit es ...Det er skrevet i kalenderen - den udstilling skal jeg bare se

    SvarSlet
    Svar
    1. God tur - den er en god oplevelse værd!

      Slet