søndag den 6. juli 2014

Museet for Søfart

For en måneds tid siden var jeg i Helsingør for at besøge det nye Museet for Søfart, som jeg har hørt så meget godt om, og heldigvis blev jeg ikke skuffet. Jeg er normalt hende den sure dame, men her var jeg glad og begejstret, for der var virkelig tænkt over formidlingen og både BIGs bygning og selve formidlingen af indholdet forholdt sig fantastisk flot til Søfartstemaet. Her var skærme bygget op i koøje, montrene var ikke bare en glaskasse, og alle vinkler var skæve, så jeg på et tidspunkt blev helt søsyg.

Så hvis du ikke har været der, så kom afsted med det samme - det er virkelig en oplevelse værd!









2 kommentarer:

  1. Jeg har også været der (bor ikke så langt derfra) og jeg blev også glædeligt overrasket. Det er et rigtig fint museum og faktisk ret anderledes, synes jeg. Det var bygget op på en anden måde end museer plejer at være og der var hele tiden noget at se på. Også masser af aktive ting med lys, lyd og billeder/film. Og så ligger det bare helt specielt placeret.

    SvarSlet
  2. Jeg er helt enig Merete. En perle!

    SvarSlet