mandag den 1. september 2014

Frittata


Jeg ved det godt. Det er længe siden, men jeg har haft travlt med vennebesøg og arbejde, og er kommet sent hjem hver aften. Derfor har der heller ikke været så meget at skrive om, da jeg for det meste har været så heldig, at skulle spise ude.

Dog var der et besøg i løbet af de sidste par uger, hvor vi fik besøg af ferieundersåtterne. Der skulle udveksles billeder og snakkes ferieminder, og så kunne jeg lige så godt finde de italienske opskrifter frem. Det blev til en nem men dog lækker aftensmad.

Jeg havde nogle æg, tomater og et squash jeg skulle have brugt, og så er en frittata nem at give sig i kast med, da den kan klare alt godt fra køleskabet.

Frittata
Ca 4 pers

1 lille squash
1 aubergine
6 cherrytomater
6 æg
1 godt stykke parmesan efter smag
1/2 dl mælk
Salt og peber

Skær squash og auberginer i tynde skiver og steg dem på en pande
Når alle skiverne er stegt kommes de tilbage i panden sammen med tomater i skiver
Pisk æg og mælk sammen med reven parmesan, salt og peber
Kom æggemassen over grøntsagerne
Steg æggekagen ved hård varme et par minutter til den har fået farve i bunden og lad den herefter stå på lavt blus til æggekagen er færdig
Du kan også komme panden i ovnen ved 200 grader i ca 20 minutter

Server med det samme til oste og pølsebord med lækkert brød.


Og måske en mørbrad med parmaskine om.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar