lørdag den 29. november 2014

Damemiddag

I lørdags holdt jeg min årlige damemiddag, som er en super hyggelig aften med god mad og lækkert selskab - denne aften ingen undtagelse. Jeg havde ikke haft så meget tid til at planlægge menu, så den blev ikke så vovet som jeg havde tænkt, men jeg var nu alligevel vældig tilfreds.

Vi startede med tarelet, som var en hvid sauce, butterdej, kyllingebryst og asparges.

Hernæst snørrebrød, som var en rullet dampet og hernæst paneret rødspætte på ristet rugbrød, karrysauce, cornichoner, kapers og citron.

Stegt flæsk med persillesovs bestod af en kartoffel-porresuppe med persilleolie og ristet bacon.

Æbleflæsk var et stykke stegt flæsk med dampede æbleb¨åde, rugbrødschips og syltede rødløg.

Flæskestegs sandwich var nældebrød med sennepshonningmarineret nakkekotelet, rødkål, sennepsmayo og flæskesvær.

Første dessert var rødgrød med fløde, som i dagens anledning var en panna cotta med en coulis lavet på jordbær, hindbær og rabarber, med en bagt rabarber på toppen.

Sidste ret var denne islagkage, som jeg også lavede til min fars fødselsdag. Brombær og lakrids pyntet med råsyltede brombær, lakridssirup og lakridsmandler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar