mandag den 16. februar 2015

Dining week - Lumskebugten

Torskeceviche og havfund

Lammeculotte og grøntsager

Ananasis med marengs

Dobbeltespresso og småkage

Onsdag holdt vi en pause fra dining week og var klar til den sene seating på Lumskebugten. Der er en rar stemning på Lumskebugten selvom de havde travlt med at få bordene klar til hold 2. Vi ventede et par minutter, hvor jeg lige fik sagt goddag til chefkok Erwin Lauterbach, som virkede super rar.

Maden var lige så rar og skøn som jeg havde håbet og troet. Let og fin torskeceviche med torskerogn, torskemælk, tang, blegselleri og dild. Fin start på en dejlig middag.

Hovedretten var en lækker lammeculotte med forskellige dampede grøntsager og en kartoffelmos. Desværre fik prinsgemalen et stykke kød med masser af fedt, som var noget mere senest og sejt end mig, men jeg var meget godt tilfreds ;-)

Desserten bestod af en meget enkel kugle anansis med brændt marengs, som smagte fint, men som var lidt kedelig sammenlignet med de første to retter.

Da det var fredag fik jeg en kop kaffe og en skøn smørbagt chokoladesmåkage til.

Alt i alt en dejlig aften på Lumskebugten med dejlige, hyggelige og dygtige tjenere. Der var både plads til at småsludre lidt, fortælle om lokalerne og være topprefessionelle. Et sted jeg meget gerne kommer igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar