lørdag den 14. februar 2015

Dining week - Nimb Terrasse


Laks, rygeost, karse


Kalvetykkam, selleri, blanquette sauce


Citrontærte, vanilleis

Jeg har ikke altid været helt vild med dining week, men i år har jeg givet det en chance til og har købt billetter til fire restauranter, som jeg ikke har prøvet før.

Første sted var Nimb Terrasse, som ligger i Tivoli, og det var lidt særligt at gå gennem det lukkede tivoli, for at komme frem til restauranten. Der var styr på modtagelsen og vi blev hurtigt vist hen til vores bord i det dejlige og lyse rum, hvor der var god plads hen til det næste bord, hvilket efterhånden er en sjældenhed på bistrorestauranterne. Skønt.

Der stod allerede brød og smør på bordet, og brødet var nået at blive en smule tørt i kanten, men det smagte fint.
Vi fik vores forret, som var rigtig fin og smagte godt. Dejligt med rygeosten, som af tjeneren blev sammenlignet med en creeme cheese???, og den friske karse til den fede laks.

Så kom hovedretten, hvor kødet desværre ikke havde fået nok, hvilket resulterede i store klumper fedt, som ikke var smeltet ud i kødet og havde gjort det mørt, så det mest af kødet også var lidt sejt. Men både sellerimosen og saucen var lækre, og havde kødet været mørt var det en rigtig fin hovedret.

Desserten var en dekonstrueret citrontærte, som var min favoritret. Frisk og sød, blod og crunchy. Lækkert.

Betjeningen var venlig og professionel og jeg følte mig godt tilrette og kommer gerne igen. De har et kagebord, som jeg har haft i tankerne et stykke tid, men endnu ikke har fået taget mig sammen til at booke bord til, men det kommer nok på et tidspunkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar