tirsdag den 17. februar 2015

Dining week - Orangeriet

Stegt blomkål, rå blomkål, cremet blomkål, muslinge sauce med røget torskerogn og urteolie

Glaseret grisenakke med spicey bbq, kogt rødbede, geleret rødbedesaft, rå rødbede og sauce med røget olie

Solbærsorbet med sprøg hvid chokolade, tørret sort oliven og lakrids

Sidste aften under dining week var for mit vedkommende lørdag, hvor prinsgemalen havde inviteret sin mor og hendes mand med på Orangeriet.

Orangeriet et et dejligt sted med højt til loftet og en følelse af at sidde i et hyggeligt drivhus. Jeg vil gerne prøve at spise der om dagen, hvor der må være en god udsigt til Kongens Have.

Vi startede med en lækker blomkålsret med blomkål fortolket på alverdens måder. Den fungerede rigtigt godt og mine smagsløg var glade. Der var et lækkert surdejsbrød til, som var min favorit ugen igennem.

Hovedretten var lækker og fyldig og mættede mere end jeg umiddelbart havde forventet. Den spicy bbq sauce peppede det tyndtskårede kød op, og rødbederne var perfekt tilberedte.

Desserten var ugens bedste efter min mening. En blød solbærsorbet med med lun chokoladesauce og lidt salt i form af olien og lakrids. Lige i skabet!

Orangeriet er et super hyggeligt sted med lækker mad og der kommer jeg gerne igen for at prøve deres normale kort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar