fredag den 13. februar 2015

Fødselsdagskage

Sidste gang jeg bloggede var på min fødselsdag (ja, jeg havde snydt lidt på forhånd og planlagt indlægget, så jeg sad ikke og skrev indlægget om morgenen på min fødselsdag) og siden da har jeg haft travlt med arbejde, da vi har premiere d. 18. februar, som er lige om lidt.

Traditionen tro inviterede jeg til kagebord, og i år var temaet lyserød (det måtte jo komme), og heldigvis var gæsterne glade for temaet. Nedenfor kommer en lille kalvakade, og så kommer jeg tilbage til opskrifterne senere.


Citronmåne


Panna cotta med jordbærgele og chokolade


Hvid chokolade med pebermynte


Hindbær macarons (i den royale kagedåse)


Jordbær cheesecake


Chokoladecupcakes med kirsebærfrosting


Jordbær skumfiduser


Tiramisu


Chokolademarengs


Rabarbermousse med marengs


Romkugler


Og den dejligste fødselsdagsgave, blandt mange, fra en af pigerne som lavede denne perleplade til mig mens hun var her. Dejlig dag!

Denne uge står dog primært i arbejdets og dining weeks tegn, så de næste par indlæg bliver om restaurantbesøg.

Nogle undersåtter har antydet, at jeg spiser utroligt meget ude og til det kan jeg kun sige, at der er folk der spiser meget mere ude end jeg! Men jeg er nu ganske godt tilfreds og klager ikke.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med dagen - det kagebord er en prinsesse værdig :D
    Jeg er især vild med dine rabarbermousse med marengs - så smukke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det piske. Jeg var også ret tilfreds med mine marengs på rabarbermoussen ;-)

      Slet