søndag den 22. februar 2015

Valentines

Kage, kaffe og bobler på Avenue Hotel

Oksekød i wok

Kylling i rød karry

Det er et stykke tid siden det var valentines, og normalt plejer vi ikke at gøre noget ud af den slags, men jeg havde vundet en konkurrence om en valentineskage med bobler på Avenue Hotel, og så måtte vi hellere komme afsted.

Kagen var fra Strangas og var en chokolademousse omkring en kerne af hindbærganache - tror jeg. Vi sad i lobbyen sammen med turister, der planlagde deres dag i København, og det var ikke det mest romantiske sted at sidde med hinanden i hånden men sofaerne var bløde og kagen god.

Da der var en time til jeg skulle på arbejde besluttede vi os for at tage lidt frokost - lidt omvendt rækkefølge men hvad pokker - det var lørdag. Valget faldt på Chai Wong, da det lå næsten lige om hjørnet fra hotellet. Her kunne man få en ret samt en drikkevare for 95 kr, hvilket var et fint frokosttilbud.

Da jeg tidligere havde fået deres røde karry valgte jeg en fin og dejlig stærk oksekødsret i wok, som var stegt sammen med broccoli og blomkål. Fin og enkel ret.

Vi var godt tilfredse med en god start på dagen, som sluttede på Orangeriet, som jeg skrev om i tirsdags. En helt fin dag på en valentinsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar