søndag den 8. marts 2015

Café Hovedtelegrafen


Til eksilmoderens fødselsdag var vi inde i byen for at se teater på Anemone teatret og herefter skulle vi spise frokost. Jeg havde først frsøgt mig på smørrebrødsstederne, men jeg var lidt for sent ude til et bord til 8, men heldigvis kunne de presse os ind på Café Hovedtelegrafen, som ligger på toppen af Post & Tele Museet. Og det var godt at vi havde reserveret bord, for der var lang ventetid til et bord og mange gik forgæves.


Jeg fik en pariserbøf, som jeg var ganske godt tilfreds med, selvom det ikke havde gjort mig noget, hvis de havde smørstegt brødet...
Vi var meget godt rundt på hele spisekortet og alle var godt tilfredse med maden og alle blev mætte. Udsigten var upåklagelig og betjeningen fin. Og så er det jo altid dejligt at se byen fra en anden vinkel, selvom niecen ikke har helt tilfreds med at vi stadig var lavere end gæsterne i Rundetårn.

Alt i alt et dejligt sted at spise sin mad når man er på tur inde i byen. Og har man børn med er der en fin interaktiv udstilling, som de kan more sig i - sammen med de voksne, hvis de da ikke sidder og læser avis eller er på telefonen...

2 kommentarer:

  1. Beliggenheden af den cafe er en af byens bedste. Jeg elsker udsigten ned over tagene og vi valgte den i sin tid til min ældstes barnedåb. I mellemtiden er det blevet nogle andre der står for stedet og jeg må indrømme at jeg trods beliggenheden ikke er så glad for stedet længere.

    Dejligt at I havde en hyggelig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er heller ikke den bedste mad jeg har oplevet, men jeg synes generelt det er ret svært at finde noget ordentligt at spise inde i byen - desværre.

      Slet