søndag den 30. august 2015

Gran Torino


For et par uger siden var jeg på Gran Torino, som ligger i Irmas gamle lagerlokaler lige ved søerne. Råt og højt til loftet med et langbord i midten af rummet og ellers mindre borde ude langs væggene.

Man kan bestille a la carte eller vælge Il Giro; deres 12 retters tasingmenu, som vi hoppede på. Der kan også vælges en tilhørende vinmenu, men vi valgte en flaske i stedet.

Retterne kom ind ad fire omgange, og vi startede med en lækker bøffelmozzarella, Grillet og syltet artiskokhjerte, bressaola med ruccola og parmesan, samt skinke og melon og lækkert brød. En dejlig start som tegnede godt for resten af måltidet.


Sardiner med grillet citron og mayonaise.


Friteret mozzarella og chilidip. De der mozzarellakugler kunne jeg godt have spist nogle flere af...


og en grøn sommersuppe, som smagter frisk efter de lidt fede retter før den.


Runde 3 blev lidt tungere og startede med raviloli med parmesan, ricotta, salvie og citron. Lækkert og som var jeg tilbage i Italien.


Herefter en meget osterig pizzaslice med masser af smag


Lækker flat iron steak med salat, som virkelig lagde bunden, så der ikke var plads til noget som helst mere...


Pånær desserten, som bestod af en lille fin anretning med jordbær, rababer og zabaglione og en sorbet, som desværre var ret iset. Den eneste fejl i aftenens servering efter min mening.

Alt i alt et hyggeligt sted, som desværre ikke egner sig så godt til selskabet over 4 personer da akustikken er utrolig dårlig. Maden er rigtig god og man får virkelig noget for pengene. Jeg kommer gerne igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar