onsdag den 25. november 2015

Zürich #3

Næste dag var vejret heller ikke med os, men vi begav os ud i byen alligevel. Vi startede på museet focusTerra, som viste sig ikke at være en museum men et uddannelsessted med en udstilling. Derfor var der masser af liv, hvilket var meget dejligt og et arkitektonisk spændende sted. Jeg var dog ikke særligt imponeret af udstillingen, men bygningen var flot.

På vej videre slog vi vejen forbi universitetes terrasse, som giver et glimrende overblik over Zürich - især hvis det som i dag ikke var helt så overskyet. Jeg er sikker på at det er et fantastisk sted at slå sig ned en sommerdag eller aften, for terrassen er stor, og der er masser af plads til bare at hænge ud.

Tilbage i byen med mere dejlig udsigt.

Og lige det obligatoriske supermarkedsbesøg, hvor det mest interessante var disse farvede æg.

Dernæst tog vi toget til udsigtspunktet Uetliberg og gik de sidste meter til toppen. Det kan godt lade sig gøre selv for gangbesværede som mig, og hvis der ikke havde været så tåget havde der ventet os en forrygende udsigt over Zürich og omegn, og jeg ville ellers have kravlet helt op af tårnet, som står på toppen.

Tilbage i byen igen fik vi en dejlig vietnamesisk frokost på Saigon, som vi valgte fordi der var kø med forretningsfolk udenfor, hvilket altid er et godt kvalitetstegn. Og maden var rigtig god, så vi var meget glade bortset fra det mærkelige stykke kødpølse på en af rullerne, som vi ikke rigtigt kunne se en fidus i.

Godt mætte begav vi os til Kreis 5 og Im Viadukt, som er et spændende shoppingområde i en gammel viadukt med tog kørende lige over.
Vi startede i et hyggeligt, indendørs, lille madmarked med masser af lækre sager og en restaurant for enden, som så ud til at servere lækker mad. Vi var dog så mætte, at der kun var plads til en cookie og en kop kaffe, men det var heller ikke så dårligt.

Efter en del shopping endte vi i Schiffbau - et skuespilhus i en lækker rustik bygning med en tilknyttet lækker restaurant, som så ud til at man nok skulle have den store pengepung med for at spise der.

Vi gik lidt længere ud i området, som lige pludselig lignede et russisk område. Jeg havde læst om et sted, som skulle ligge lige i nærheden, men jeg kunne ikke finde det, så vi endte på en bar/restaurant lige i nærheden, som var meget lokal.

Vi endte med en fin burger inden turen gik tilbage til hotellet.