søndag den 19. juni 2016

Brunch på Marchal










Jeg var så heldig at få bord til brunch på Marchal i slutningen af april (ved en reservation i januar, hvor det var den først ledige tid...). Og der er noget om hypen. Den fine michelinrestaurant ligger på Hotel D'Angleterre på Kongens Nytorv, og vi var så heldige at få en bord ved vinduet, så vi kunne følge med i livet lige udenfor, mens vi spiste lækker brunch.

Brunchen starter kl. 12.00 og lukker kl 15.00, og det er fin tid til at nyde alle de mange retter. Vi startede med et par retter, der blev serveret ved bordet, hvorefter der var fri leg ved buffeten. Alt var super lækkert, og eneste anke var et porcheret æg, som var hårdkogt. Jeg fik dog hurtigt et nyt, som var perfekt porcheret, men at det overhovedet røg ud af køkkenet var måske en lille fejl på en restaurant med det niveau. Og så var nogle af portionerne lidt for store, hvis man gerne ville omkring det hele. Det er jo synd at levne sådanne gode sager, så jeg er glad for at vi var to, så vi kunne dele nogle af de større portionsanretninger.

Alt i alt var jeg meget glad til trods for en pris på 650 kr inkl 1 glas bobler og fri kaffe, te og juice. Og hvis man er til østers er de penge hurtigt tjent hjem. Jeg synes det er hele oplevelsen værd og maden er virkelig lækker. Jeg fik slet ikke smagt hverken brød eller wienerbrød og var stadig alt for mæt da jeg trådte ud i det virkelige liv igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar