onsdag den 27. juli 2016

Færøerne #4
























Denne dag var vi meget hjemme, hvilket er en af fordelene ved at bo så "centralt". Det havde regnet ret meget dagen før, så der var et fantastisk syn af en masse vandfald, da vi kørte afsted.

Min rejseveninde sov længe, så jeg brugte formiddagen på at gå en tur omkring søen Eidisvatn, hvor jeg havde et fint udsyn over den nordlige del af øen, og lige som så mange andre steder på øen, en fantastisk udsigt, hvorend jeg kiggede.

Herefter kørte jeg tilbage til huset og hentede min veninde inden vi drog mod Hvalvikar Kirke, som er den eneste ottekantede kirke på Færøerne og en rigtig fin en af slagsen. Herefter kørte vi mod Tjørnuvik, som var en rigtig hyggelig by med en fin lille strand. Ydermere fandt vi en mand, der serverede nybagte vafler med fløde og rabarbermarmelade i sit lille hus, hvilket var rigtigt hyggeligt.

Vi kørte videre mod Saksun, som er kendt for at man fra den lille lagune kan gå helt ud til Atlanterhavet når der er lavvande. Desværre begyndte det at regne kraftigt igen, og det blev til et kort visit inden vi kørte hjemad igen.

Sidst på eftermiddagen stilnede det lidt af og jeg kørte ud til Saksun igen, hvor det desværre begyndte at regne igen, men denne gang var jeg klar til vejret og vandrede en tur op langs vandfaldet, hvor jeg fik et flot view ud over lagunen, og herefter begav jeg mig ned til lagunen. Desværre var vandet på vej ind, så jeg nåede ikke så langt, men det var en rigtig fin tur alligevel. Tidsvandstiderne står ved nedgangen til lagunen, så man kan regne sig frem til, hvornår man kan nå hele vejen ud og tilbage igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar