torsdag den 29. september 2016

Aftensmad på Henne Kirkeby Kro




 Umodne ferskner og oliven

 Kartoffelchips med estragonmayonnaise

 Østers, skinke, ruccola og tallerkensmækker

 Gulerod, saltet andebryst og revet appelsinskal

 Friskkærnet smør og brød

 Sort hummer og tomatsuppe

 Havtaske saltet citron, linsedahl

 Søtunge, fennikel og kapers

 Indbagt andeconfit med majsmayonnaise

 Krikand, kirsebær og hasselnød

 Oste, blommer og hasselnødder

 Baba Indienné med appelsinblomstis

 Peach melba med vanilleis

Blodappelsin og sezhuan paté, chokolade og karamel

Gourmetklubben tog for første gang over sundet for at undersøge, hvad de kunne byde på i det der Jylland. Valget faldt på Henne Kirkeby Kro, da vi har hørt meget godt om stedet, og fordi jeg fik mit første gourmetmåltid hos Paul Cunningham, da han havde The Paul i Tivoli.

Vi ankom en halv time før vores bordreservation, så vi havde tid til at gå rundt i den smukke køkkenhave på denne smukke sensommeraften i september.

Da vi ankom kunne vi godt fornemme at det er en kro, idet vi skulle henvende os i receptionen og ikke blev modtaget i restauranten som man normalt ville gøre.
Restauranten er delt ind i to mindre rum med 4-5 borde i hvert rum. Vi sad i det forreste, så vi kunne holde lidt øje med køkkenet.

Vi startede med snacks og dertil valgte mine medspisende at drikke et glas champagne til. Her bliver der ikke snakket priser, så spørg selv, hvis du ikke vil overraskes over en pris på 175 kr for et glas lyserøde bobler.

Herefter hoppede drengene på vinmenuen, mens jeg fik 3 forskellige alkoholfrie drikke til menuen.
Og maden var rigtig lækker, men der var desværre ikke den der WAUV-oplevelse, som vi tidligere har haft på andre restauranter. Vi syntes lidt at nogle af retterne var lidt ens, og ingen af os var specielt overvældede af desserterne. Vi havde ikke noget at udsætte på nogle af retterne, for de smagte rigtigt godt, og der var tænkt over tingene, men der var heller ingen ting, som slog benene væk under os.

Normalt ville man tage kaffe og petit four i den hyggelige lounge, men vi var så forspiste, at vi fik lov til at tage de små søde bidder med hjem. De smagte også godt dagen efter.

Servicen var rigtig dejlig afslappende. Der blev joket, hvilket var meget underholdende, og vi fik tjenerne til at folde vores servietter lidt sjovt da vi var ude og trække lidt luft. Jeg fik lov til at prøve at lave en quenelle af deres is, så det var en meget hyggelig og afslappende aften.

MEN... Der var en skal på min hummer og de serverede alkohol i min ene dessert, hvilket absolut ikke må ske på det her niveau, da jeg havde orienteret dem om min alkoholallergi ved reservationen, ved genreservationen og ved ankomsten. Der blev sagt undskyld, men der var ikke anden kompensation end det.

Alt i alt var det en rigtig fin oplevelse. Kroen er super hyggelig og maden er god, men vi kommer nok ikke igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar