torsdag den 17. november 2016

Damefrokosten 2016


 Smør med havsalt (fik ikke taget billede af rygeost med karse og brødet)

 Gulerødder, romaine, blå ost

 Løg, løg, løg

 Ærter, romaine, kammusling

 Jordskokker, mandel og karse

 Svin, blomkål, butterdej

 And, rosenkål, hasselnød

 Jordbær, hindbær, rødbede

Ananas, kokos, vanilie

Forrige søndag inviterede jeg veninderne til den årlige damemiddag, som i år var blevet til en damefrokost, da jeg havde lidt svært ved at finde en passende aften. Målet er at få fedet damerne op, så de kan komme gennem den kolde vinter, så derfor var der fokus på smør og fløde.

Da Thomas Herman for nylig har udgivet kogebogen Gæstebud, som har fået rigtig gode anmeldelser tænkte jeg, at det måtte være en god bog at tage udgangspunkt i, så som sagt så gjort fik jeg anskaffet mig bogen og satte mig ned - og der var masser af opskrifter jeg havde lyst til at prøve af.

Og menuen blev godt modtaget af gæsterne, som meget gerne ville have fat i flere af opskrifterne, så de er hermed godkendt. Senere skal jeg nok gå mere i detaljer med favoritterne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar